Van bergen en van dalen - Reisverslag uit Missoula, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu Van bergen en van dalen - Reisverslag uit Missoula, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu

Van bergen en van dalen

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Wil

19 Juni 2015 | Verenigde Staten, Missoula

Het klopt gewoon niet :) midden in de nacht wakker, klaar wakker, na overigens 9 uren keurig geslapen te hebben.
Het hoofd zegt midden op de dag en de omgeving geeft duidelijk aan "holst van de nacht".

Gelukkig hebben wij ons er niets van aangetrokken en zijn nuttige dingen gaan dooen zoals, douchen, HayDay-en en ontbijten. Hierdoor waren we exact op onze wenstijd van 8 uur in de auto gestapt. Op naar Missoula< Montana. Bij vertek regende het wat maar dat was de verwachting ook met wind van zee en een stijgingsregen tege de bergen. Na de Snoqualmie pass waren overgegaan scheen de zon weer volop. het was wel koud boven zo'n 8 graden. gelukkig zien we methet stijgen van de zon ook e temperauur flink oplopen zodat we bij het stuwmeer bij Ventage een prachtig uitzicht hadden en geen bewogen foto's door de koude. Van de eerste stop vlak na de Snoqualmie pass tot aan Ventage heeft Wil het vehicle bestuurd. Ging prima ondaks de afmetingen en automatische grappen en grollen op het dashboard.
Het was een reis met zeer afwisselende landschappen van ruig gebergte, vlakke praries to glooiend heuvelland. Ook het verschil van dichte bossen en kaal land was imponerend. Overigens hebben we zo'n vijfentwintig grotere "Dust Devils" gezien die een kolom van honderden meters hoog maakten en hevig in draaien. (windhozen van stof dus). Ook de vogel van de staat Washington, de Eagel was vaak bij waterige omgeving veel te zie, Leuk was ook dat de boeren daar stokken mer een nestplateau neerzetten voor die vogels, net als in NL we dit doen voor de ooievaars..

Na een zeer ontspannen reis van ongeveer 10-1 uren, (we schoven een tijdzone op) kwamen we aan in Missoula, een prachtig stadje met veel zaken die je mag verwachten uit het vroegere wilde westen. Veel retro :)

In Missoula de Wallmart bezocht en ons weer volledig verbaast over het uitgebreide aanbod van heel gezond tot fatserig slecht lekker eten, super goedkope mmooie en soms schreeuwerig lelijk gekleurde kleding .

Vanavond maar eens op de hier normale tijd naar bed want het was weer een dag met veel mooie indrukken.
Morgen een mooie reis voor de boeg naar Cody Wyoming (Slechts 650 Km), Cody ligt tegen het Yellowstone National park aan. Onze weg zal waarschijnlijk via het noorderlijke berggebied van de grens van Yellowstone gaan.