Van Hot naar Rock (Springs) - Reisverslag uit Rock Springs, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu Van Hot naar Rock (Springs) - Reisverslag uit Rock Springs, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu

Van Hot naar Rock (Springs)

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Wil

26 Juni 2015 | Verenigde Staten, Rock Springs

Vandaag na de babbel starten we methet volgende traject, Op naa South Lake Tahoe, een afstand van 2000 km die we in drie etapes gaan doen. De eerste etappe, vandaag dus gaat naar Rock Springs, een stadje in Wyoming ter hoogte van Salt Lake City, een afstand van 750km waarvan 500 km over de Great Plains. De Great Plains is een gebied op 1700-2300m hoogte dat zich uitstrekt van In Canada tot New Mexico/Texas. Het bestaat uit utgebreide prairies, landbouwgebieden en rotsachtig terrein (sommige hiervan als dessert betitelde gebieden)
Zelf was ik bang dat het een saaie rit zou worden, maar dat viel bijzonder mee. Het landschap was telkens voorzien van nieuwe mooie panorama's ondanks dat een groot deel van de 500 km over de Great Plains een rechte weg zonder een bochtje van meer dan 200km was. Het wildspotten was ook ook profeitelijk, meer dan 60 verschillende plekken met soms een soms meerdere herten, gaffel antilopes. De wilde paarden op de diverse prairies nog buiten beschouwing gelaten. opvallend voor ons was het toch grote aantal jonge kalveren van zowel hert als antilope. Wij haden niet verwacht deze te kunnen spotten.
Het laatste deel van de reis is op de Interstate 80, De snelweg die we zullen aanhouden to South Lake Tahoe. Deze weg is drukker dan de weg op de Great Plains, waar je soms 60 km kon rijden zonder een andere rijdende auto te zien.
Ook is hier meer vrachtverkeer, die net als wij gewoon 80 Mph, oftewel 130 Kmh mogen rijden. Ze verstoren de doorloop dus niet zoals in NL. Echter vraag ik me wel af hoe het eruit ziet als zo'n combinatie met vaak twee of drie volwassen opleggers een noodstop moet maken. Liever even niet op mijn achterbumper. Voor wat betreft de bestuurdrscabine is het in Nederland een lachertje. Hier een compleet ingerichte huiskamer met keuken, badkamer en zithoek met sateliettv en een agregaat die die een forse airco, vriezer, kookplaat en magnetron tegelijk kan bedienen, Een gemiddeld nederlands huishouden zou meer dan genoeg hebben aan zo'n apparaat voor de energiebehoefte.
Aangekomen in Rock Springs blijkt het motel aan een Food Exit te liggen. Niks mis mee, maar een Food Exit in de US is dus een afrt waar elk gerenomeerde fastfood, BBQ restaurant, Pizzahut, etc. te vinden is naast een Wallmart, FamilyDollar etc vestiging.
We hoeven dan ook niet ver (40 meter) om een avondeten op te doen, Tot mijn verbazing (ik was nog nooit in een Pizzahut geweest) kon je in een Pizzahut niet alleen vette hap krijgen maar ook keurige salades met kip, romige tomatensoep en lekkere pasta. Ook het formaat van de maaltijd kon je zelf bepalen. Deze was natuurlijk voor ons het kleinste formaat en toch nog teveel. Wil heeft voor het eerst van een Doggie Bag gebruik gemaakt om haar salade mee te nemen voor het voor ons noodzakelijke avond hapje om 22:00.
Morgen tweede etappe naar Elko Nevada.