Hollywood, Hollywood Blvd - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu Hollywood, Hollywood Blvd - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu

Hollywood, Hollywood Blvd

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Wil

03 Juli 2015 | Verenigde Staten, Hollywood

Ben je in LA dan denk ik tenminste meteen aan Hollywood, Bevery Hills, Pasadena, Santa Monica, Long Beach. Uit deze en nog meer namen moesten we kiezen, we hebben 'slechts' twee volle dagen LA.
Hollywood en specifiek Hollywood boulevard was hoog op de shortlist. Daarnaast ook Griffit Park en Santa Monica (Beach).
Naa een zelf gebrouwen ontbijt de neus van ons vehicle richting Hollywood gestuurd. Tevoren al via google uitgevonden waar we het best konden parkeren. Kruising Highlander en Hollywood Blvd heeft een parkeergarage.
Gelukkig zijn we vroeg dachten we missichien is er wel een plekje vrij (met onze kennis van NL-parkeer garages)
Na een bijna voorspoedige tocht over de interstate die werkelijk dwars door Downtown LA gaat, netjes bij de kruising aangekomen. Een groot bord met de verwijzing naar de garage was ook voorhanden zodat niets aan het toeval overgelaten hoefde te worden.
Onze kennis van parkeergarages is in een klap veranderd. Na het binnenrijden worden we door drie verdiepingen van elke 4 voetbalvelden geleid, om op niiveau -4 een plek te krijgen. Bang om een lening te moeten afsluiten voor een dagje parkeren hoeft hier ook niet Max $15 per dag. De plekken zo groot dat er gemakkelijk een grote bestelauto in kan staan en dan is er nog ruimte voldoende voor het uitstappen.
Met een prima infrastructuur van roltrappen en liften werden we naar straatniveau gebracht. Hollywood boulevard, wat een feest is het daar geweldig, ik houd niet van steden maar dit gedruis is een lust voor het oog. Gewoon mini Disneyland, Mini;s Pluto's Spidermannen en allerlei andere strip en tekenfilmfiguren proberen een centje te verdienen aan de toeristen, Lukt prima bij de Japanners maar bij europeanen wat moeilijker. Vanaf het terras van de voor ons bekende koffietent tegenover het Roosevelt Hotel zeker een drie kwartier zitten genieten (niet alleen van de koffie).
Ook de 'Walk of Fame' was een feest van herkennen. Oude artiesten uit film of ander entertainment hadden een ster met naam, niet even een honderd meter, ik schat een kilometer of zo, en weer aan de overzijde een kilometer terug. Niet alleen de Walk is grappig, maar ook de straatartiesten, de winkels en winkeltjes en de binnenlokker, bij ons fluisteraars, maar hier wordt gewoon hardop gefluitsterd.
Na een ronde Walk of Fame weer toe aan een hapje. Tegenover het Rooseveld Hotel, naast het Chinese Theatre is een Mall, winkelcentrum gebouwd waar ook wel eens filmopnames worden gemaakt (huiswerk gedaan)
Blijkt tijdens ons bezoek opnames te worden gemaakt voor de populaire serie 'Mission Impossible 5' Hoe fake een uitzending kan zijn zagen we hier. Een sporter moet een missie doen en op TV lijkt het of hij alle opdrachten achter elkaar doet. Niet dus, er wordt gewoon een hele dag aan besteed en elke zet is voorgeprogrammeerd. Toch zijn Wil en ik vol in beeld als een van de spelers de trap naar boven opgaat tusen een aantal heren met koffers die een opdracht aangeven ( elke koffer heeft dezelfde opdracht, want er is maar een set.
Wel heel leuk om dat zo eens te zien en mee te maken. Na het hapje is het plan om de begraafplaats van de beroemdheden te bezoeken. Heen bordjes erheen, dus zelf improviseren. Kaart 180 graden verkeerd gelezen, duss eerst ver de foute zijde heen gelopen, Geen probleem want het was een mooie wandeling. Uiteindelijk na een stevinge afstand van een avondvierdaagse bij de bedraafplaats aangekomen hebben we slecht 30 minuten de tijd, er zou vanaf 5 uur een evenement plaats vinden, optredens van bekende artiesten of zo.
Marilyn Monroe niet gevonden, wel de Pianoman en de stemmetjesmaker uit diverse cartoons en heel veel andere bekende en onbekende namen.
Na een forse wandeling terug, We wilden deze reis ook voor wandelingen inrichten, kwamen we langs diverse bekende filmsudios, van een of meer blokken groot, groot is hier echt groot. Behalve van de studio waar de Muppets zijn uitgevonden en opgenomen, dat was een aandoenlijk oude bouw met een forse schuur als studio erachter.Terug op de Boulevard even neergestreken op een terrasje, Af en toe kwam er een onbekende bekendheid voorbij die keurig werd gefotografeerd, Het zijn voor mij alleen maar mensen die je wel eens in de film ziet.
Het was weer een leuke dag, Vanavond wel spierpijn van al dat lopen.
Morgen Indepence day 4th of July