Naa r Barstow CA, aan route 66 een woesteijnoase. - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu Naa r Barstow CA, aan route 66 een woesteijnoase. - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu

Naa r Barstow CA, aan route 66 een woesteijnoase.

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Wil

05 Juli 2015 | Verenigde Staten, Barstow

Opbreken in LA, 's morgens vroeg de koffers pakken, ontbijtje maken en de route uitzetten naar Barstow CA. Barstow ligt halverwege LA en Las Vegas en heeft volgens de beschrijving niets meer te bieden dan een onderkomen met zwembad midden in een kurkdroge hete omgeving. Waarom gaan we erheen, om de eenvoudige reden dat het redelijk centraal ligt voor drie mogeijke uitstapjes, Joshua Tree National park, Dead Valley National Park en het Mojave reservate.
De reis is snel gepland en zal bij direct doorrijden ongeveer 2 uur duren. Omhalf tien vertrokken zouden we er om half twaalf kunnen zijn, Barstow ligt nog in dezelfde tijdzone als LA.
Rustig aan op zondagmorgen op de snelwegen in en rond LA is heel goed te doen. Vooral in het zogenaamde holiday weekend dat ze nu hebben een lang weekend inclusief de vrijdag en/of maandag.
Kortom het was een simpele reis met weinig noemenswaardigs. In de buurt van Barstow aangekomen klom de temperatuur van 19 graden in LA naar 43 graden in de woestijn. Om niet te vroeg aan te komen bij het hotel, nog even wat gegeten en gedronken in het stadje. Bij de afslag was een groot food centrum, totaal overbevolkt door een grote hoeveelheid Amerikanen die vanuit Vegas onderweg waren naar LA en omstreken. Een omvangrijke kettingbotsing zorgde op de voor ons tegenoverliggen rijbanen voor een tienatllen kilometers lange file. Veel vluchten even naar Barstow om wat rust en eten. Helaas net toen wij dat ook wilden. Gelukkig zijn Amerikanen nog grotere kuddedieren dan de Nederanders en ging de hele rij naar het foodcentrum. We hadden tijd over en konden rustig het stadje bekijken. Tot onze kleine verbazing was er eetgelegenheid ten over en bij een Denny's, vast een broertje van de meer bekende Wendy's serveerde men een overheerijke verse salade met kip. Weinig calorieen en toch lekken. Het hotel bleek een keurig schoon en gastvrije omgeving te zijn met een onverwarmd buitenzwembad dat al een temp van 35 graden had. Na het uitladen van de koffers en een beetje wennen direct het zwembad ingegaan. Heerlijk, Toen we eruit stapten waaide er een stevige wind. We hadden het zelfs even koud in die 43 graden. Ongelovelijk. ' savonds bij de overbuurman van het hotel, een chinese eat and meet restaurant gegeten. Een heerlijk chinees buffet, grotendeels anders dan wij in Nederland het kennen. Veel minder pittig maar wel heerlijk gekruid. Voldaan over deze dag.
Morgen naar Joshua Tree National Park.