Dagje even niets in Barstow CA - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu Dagje even niets in Barstow CA - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu

Dagje even niets in Barstow CA

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Wil

07 Juli 2015 | Verenigde Staten, Barstow

Vandaag besloten om heel verstandig even een dagje niets te doen. Straks komen 3,5 dagen Las Vegas en de terugreis. Even op adem komen van alles wat we in relatief korte tijd beleefd hebben.
Ontbijten moesten we zowiezo voor 9 uur anders moesten we ons eigen ontbijt bijelkaar schrapen. Na het ontbijt heerlijk op het terras bij het zwembad geeten en af en toe even het koude nat in gegaan. Relatief koude nat. watertemperatuur was 29 graden en de bovenlucht om half tien al 33 graden. In de schaduw onder een palm was het meer dan goed uit te houden.
De kleine zaken die gedaan moeten worden zijn auto wassen en middageten zien te vinden.
Het autowassen was erg vervelend, in Nederland rijdt men de auto in een wasstraat en de auto wordt volgens aangekocht programma gewassen, vooraf moet je zelf de wieldoppen doen en hopen dat het een en ander er goed uitkomt. Dat was de verwachting hier ook. Echter bij het begin van de wasstraat werden we opgevongen door een uiterst aardige man die vroeg hoe wij de auto gewassen wilde hebben, zoiets als wassen en watergolven en wilt u er een haarwatertje in. Vol verbazing zagen we, na aangegeven te hebben hoe we het gedacht hadden, dat drie mannen de auto onderhaden gingen nemen, eerst helemaal uitzuigen en daarnageheel met de hand wassen. Ondertussen kregen wij binnen na betaling van het enorme bedrag van $12 koffie en een stoel in de wachtruimte.Na goed een half uur waren de mannen klaar met stofzuigen en in de shampoo zetten. daarna werd de auto keurig op een automatische rail gezet om nogmaals sop en poetsbeurt te krijgen wederom met de hand. na onder de fohn te zijn doorgetrokken kwam een vierde man die de auto keurig afwerkte, met een poetsdoek werd de lak droog gemaakt en de deuren werden in de sponning ook nog een gedaan. Na ramen extra lappen werd een speciale glimspuitbus gebruikt voor de lichtmetalen velgen. Onbegrijpelijk voor dat bedrag zo'n behandeling. Wij waren er blij mee.
Na deze ervaring zijn we geheel naar wens van Wil bij PandaBear eten gaan halen, een soort hoogwaardige afhaalchinees met bijzonder lekker en verse ingredienten. In de open keuken direct voor je klaargemaakt.. De Bowl (je ziet ze wel eens op amerikaanse series) mee naar de kamer genomen en heerlijk zitten eten. (slechts een halve portie kunnen en willen eten zoveel was het wel).
De rest van de dag was weer lezen, hayday, tukje doen wat zwemmen en gewoon lekker niets. Het avondeten zal ook wel weer goedkomen. Keuze ten over en daarom alweer een hele uitdaging.
Morden inpakken en op weg naar Las Vegas, een reis van ongeveer 2 uur.