Naar een andere Hot Springs, Nu in South Dakota - Reisverslag uit Hot Springs, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu Naar een andere Hot Springs, Nu in South Dakota - Reisverslag uit Hot Springs, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu

Naar een andere Hot Springs, Nu in South Dakota

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Wil

24 Juni 2015 | Verenigde Staten, Hot Springs

Vandaag een rustig dagje, na een goede nachtrust eerst een gezellig ontbijtje gedaan met Wil. Nog onder de indruk van de vorige dag zijn we maar gaan pakken, record tijd 15 minuten voor 3 koffers en een rugzak. Na de tank weer gevuld te hebben met de noodzakelijke Gallons, via de Grey Bull Highway naar het oosten getrokken. De weg was door een grote prarie met een enkel Mule Deer, Dit bleek ook het soort te zijn dat we gisteren bij de benzinstation hebben gezien (internet is erg handig).
Na anderhalf uur kwamen we bij Shell, niet de pomp maar een dorpje van 287 inwoners aan de voet van het Big Horn mountain national forerst. We hadden ons niet ingelezen op deze trip en dachten ach leuk een National Forest. Het bleek weer een rit te worden vol van indrukken en mooie plekken. (we zouden direct doorrijden, maar dat lukte even niet. Op diverse uitzichtpunten en bezienswaardigheden moesten we toch even kijken. Het begin van de rit door Big Horn was door een verbijsterend mooie kloof waar ook de Shell River doorheen stroomt. Via een stelsel van haarspeltbochten kom je bij een mooie uitzichtplek met mooie Humming Birds (Kolibries) en veel Dragon fly-s (grote libelles). Iets verder bleek de Shell River 75 foot naar beneden te denderen in een prachtige canyon. Ook weer wat gekeken en mooie opnamen gemaakt. Vervolgens het gebergte via een aantal passen doorkruist om uit te komen op de High Plains, een vruchtbare vlakte waar graan, aardappelen, diverse groenten werden verbouwd. In de meer ruigere delen waren grote kudden met zwarte koeien (lekkere biefstukken).
Tijdens de laatste 150 mijl konden we nog een kudde gaffel antilopen spottten en diverse herten en elken. Na een voorspoedige tocht nu aangekomen in Hot Springs om de dag van morgen (business) voor te bereiden. Wel gaan we nog een hapje eten in het stadje, dat was er gisteren bijingeschoten.

• 26 Juni 2015 - 09:00

Karin:

Toppie toppie. Ik ben gewoon een beetje jaloers op jullie. Maar goed je hebt luxe paarden en werk paarden. En je weet dat kan zomaar veranderen. Hier gaat alles goed. Vandaag en gisteren prachtig weer. Dus genieten. O ja en dat foto tje met jullie kleine portie, zag er lekker uit maar wel wat veel.. Haha. Groetjes van ons allemaal en een blaf van de honden..

Tags: Hot Springs