Een heftig dagje reizen - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu Een heftig dagje reizen - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu

Een heftig dagje reizen

Door: hoogers8

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Wil

10 Juli 2010 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Eindelijk het is zover, We gaan echt vertrekken. Om klokke 04:00 staat onze trouwe achterbuurman klaar om ons bij de vertrekhal van Schiphol te droppen.
Om ongeveer 5 uur gaan we ons keurig electronisch inmelden. Helaas moet dit voor de VS wel bij een Bali gebeuren. Net bij de betreffende bali aangekomen worden we even opgehouden door SBS6 met een interview van één van de eerste zuid afrika gangers. Hij moest zich (bij 24 graden) maar even in een pak hijsen. Bij het inmelden begon er zich al wat verdachts voor te doen. De dame kreeg er twee boarding pasjes uit op de zelfde stoel (beide voor Dirk Hoogers) dat moet fout gaan. Inderdaad bij de security check bij de gate werden wij tegen gehouden. Het bleek onmogelijk voor de dame van KLM om twee stoelen aan te maken voor de zelfde combinatie van naam maar met verschillende geboortedatums en pasnummers. Met een dan maar zo werd Dirk Jan ingeklaard en Dirk mocht door een poort met een rood lampje lopen.
Nadat we keurig op tijd waren opgestegen vlogen we langs de kust naar het noorden. Bij Texel namen we afscheid van Nederland. Na verloop van tijd kwam Ijsland in zicht. De asvulkaan pluimde slechts licht. Na wederom een flink aantal kilometers kwam groenland in zicht. Prachtige vergezichten van 10 KM hoogte en 840 KM/H.
Aangekomen in Detroit kwamen we zonder kleerscheuren home securaty door en konden we meteen door naar het volgende vliegtuig dat 45 minuten later netjes naar Salt Lake City moest vliegen. Helaas de dame aan de bali van Delta airlines moest haar uiterste best doen om twee maal Dirk Hoogers aan boord te krijgen. Vele zweetdruppels verder kwam er toch een boardingpas voor Dirk sr. uit. Tijdens het wachten in de queue van de boarding werd luid en duidelijk omgeroepen dat Durk Hoegers zich bij de desk moest melden. En raad eens wat, mislukt. Opnieuw een nieuwe dame van hogere rang aan het werk. Alle papieren gechecked en uiteindelijk met een bypass toch aan boord gekomen. Net nadat de koffer in het rek stond werd de slurf al weggereden, hoezo hakken over de sloot :).
Na een fantastiche vlucht over west en centraal VS kwamen de Rocky Mountains in zicht. Sommige zelfs met sneeuwtoppen. De daling naar Salt Lake City was een heftige, als het een auto was geweest zou je kunnen zeggen dat er te hard over te hoge verkeersdrempels werd gereden.
Uitchecken en de shuttle rit naar het Hotels was een mooie afsluiting van deze reisdag.
Zelf ben ik meteen maar onder de douche gaan staan en Wil dook onder de wol. Dirk Jan en Elsbeth, onverwoestbaar, verdwenen meteen naar het Hotel zwembad.
Straks nog even lekker eten bij Robberts restaurant en dan onder de wol.

• 11 Juli 2010 - 11:06

Lies:

Hallo lieve Amerika-ontdekkers. Fijn, dat jullie toch allemaal mee mochten en uiteindelijk goed geland zijn. Wat het weer betreft zitten we ongeveer in hetzelfde hete schuitje. Veel plezier samen. Groeten-Lies

• 11 Juli 2010 - 14:50

Tineke En Wim:

Al met al voor jullie een heftig gebeuren maar alles is op z,n pootjes terecht gekomen heel veel plezier groetjes uit Holland.

• 11 Juli 2010 - 19:34

Arend En Gilda:

Oef, hoe zo spannend!!!!
    Met D>J> na een nacht en een dag wennen alles oke.
    Leuk om jullie zo te volgen.
    Liefs en veel plezier.

• 11 Juli 2010 - 21:07

Evi:

Mooi dat alles toch nog goed gekomen is.
    Hier zijn even heftige weersomstandigheden geweest.Maar niks aan de hand, jullie have en goed heeft het overleefd. Ook Donna liet zich zien, had de voercontainer zo goed als leeg.Goede voortzetting van de reis!
    Liefs van Evi