Naar huis - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu Naar huis - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu

Naar huis

Door: hoogers8

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Wil

31 Juli 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Vroeg hoor na een druk bezette en indrukwekkende dag in San Francisco. HAlf zeven staan we naast ons bedje en gaan direct aan de slag. Koffers inpakken, voorraden die we over hebben bij de verzamelplaats " free to have" neerzetten. Handig hoor, je koopt voor een week of drie een aantal zaken die een langere levensduur hebben maar je wilt ze niet mee hebben in je koffer, of je mag ze niet een meenemen naar Nederland. Campgrounds in de buurt van afgifte plaatsen van RV-verhuurders weten dit en hebben speciaal hiervoor een neerzet gelegenheid. Windschermen tenten bbq's en levensmiddelen staan op zo'n laatste dag volop op deze plaatsten. Anderen mogen deze groatis daar weghalen (in tegenstelling tot uit vuilnisbakken).
Voor ons gevoel een ander plezier te hebben gedaan met onze tijdelijke welvaartsproducten zijn ook de koffers snel gepakt. Controle op alle kastjes, laden en opbergruimten leverden geen tastbare zaken op die vergeten zouden kunnen zijn. Voor de laatste keer maakt Dirk Jan de RV los van de infrastructuur. Mevrouw Garmin, netjes geinstrueerd ons naar het adres van Cruise America te brengen, roept blij haar aanwijzigen. Eerst naar Half Moon Bay en dan de bergen door om middels een brug, waar de Zeeland brug 10 maal in kan, dwars door de San Francisco Bay over te steken naar Oakland. Cruise America blijkt keurig langs de interstate te liggen zodat we na de afrit vrijwel direct het terrein konden oprijden. Voor het afmelden hadden we nogal wat tijd gereserveerd op advies van de reisgids. Inderdaad waren voor ons twee huurders die nogal ruim de tijd nodig hadden om af te melden. Een echtpaar (nederlands) kwam vrolijk binnen om vervolgens te horen dat ze niets terug kregen van de omvangrijke borg, maar wel even $250 moesten bij - creditcarten - want er waren diverse snelheidsovertredingen en parkeerboetjes gemaakt. De lach verdween en uiteindelijk verdwenen ze de deur uit met een echtelijke uiteenzetting. De andere persoon had groete moete met de betaling van een mllieu boete vanwege lekken van een afvoer. Wij dachten oeps als dit het is wat staat ons te wachten?? Die $100 van de brug zou kunnen maar wat nu nog meer? Eindelijk waren we aan de beurt. Of ik maar even wilde tekenen dn werd het bedrag terug gestort op mijn Credit card :) dit was meer dan de betaalde borg :) :). Zo kan het dus ook. met een gratis taxi (die anderen moesten zelf betalen) wij alleen als familie in een taxibus naar het vliegveld. Daar aangekomen in de rij voor de security werden we uit de rij gehaald, oeps, maar nee hoor, we werden langs alle wachtenden heengeleid naar een niet geopende security lijn. Binnen nde kortste keren waren we aan de juiste kant van de safety lijn. Bij de gate was een mooi cafe waar heerlijke koffie werd geschonken en lekkere broodjes werden gemaakt. Wil en de kinderen gingen nog wat shoppen en ik heb zitten genieten van de levendige luchthaven.
Te vroeg (10 minuten) moesten we boarden. Omdat we achter in het vliegtuig zaten waren we als eerste na de eersteklassers aan de beurt om aan boord te gaan en ons te installeren. De vlucht die volgens schema 10:25 minuten zou duren was zoals men vlak na vertrek aangaf slecht 8:50 minuten. dit door positief effect van de straalstroom. De 9 tijdzones (elk uur ongeveer een) werden keurig doorvlogen. slechts een nacht van 1 1/2 uur zorgde ervoor dat het gevoel dat je nog steeds in de zelfde dag verkeerde als waarop vertrokken was. Voor ons was er geen 1 augustus. 31 Juli ging over in 2 augustus:). Precies op de aangondigde tijd landen we op een zonovergoten Schiphol. Snel een telefoontje naar Arend, hij zou ons komen halen, leerde dat hij ook was gearriveerd. Luxe en alles keurig in aaneenschakeling van tijd werden we op zondagochtend netjes afegeleverd in Hooglanderveen.
Zeer voldaan, vol met mooie indrukken en beladen met nieuwe ervaringen, toch weer blij in onze eigen vertrouwde omgeving te zijn. Toch is het wel heel stil zonder Deejay.

• 08 Augustus 2010 - 23:03

Wil:

ook van jullie laatste 3 reisverlsgen genoten. Heb het gevoel ook in amerika te zijn geweest.
    Bijna 112 gebeld jullie laatste 3 dagen,'k hoorde niets meer van jullie. Fijn dat jullie zo genoten hebben. Geniet nog fijn en lang na/ Groetjes Wil