Van Mariposa naar Pescadero - Reisverslag uit Pescadero, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu Van Mariposa naar Pescadero - Reisverslag uit Pescadero, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu

Van Mariposa naar Pescadero

Door: hoogers8

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Wil

27 Juli 2010 | Verenigde Staten, Pescadero

Afscheid van de ruigte de bossen en de rotsen, vandaag wordt een streep getrokken onder ons deel van het avontuur Rocky Mountains en de Sierra Nevada. We gaan eerst in Mariposa shoppen, tanken en ontbijten. Het ontbijt halen we in een heel retro café restaurant aan een aan de dertiger jaren denkende hoofdstraat. Ronde banken met rood leer, formica op de tafels en veel chroom. Lekker een three egg omelet met bacon en ham, verse jus d’orange. Weer te veel:).
Mevrouw Garmin gaf ons een geheel nieuwe zicht op de Californische binnenlanden. We werden via grote ranges, boomgaarden pistache noten en veel maisvelden binnendoor naar Watsonville geleid . Deze keer slecht weinig Freeway, een soort snelweg maar toch weer niet, want er zijn gelijkvloerse kruisingen. De vijf uur durende tocht was na het verlaten van de boeren gebieden met namen als Troost, de Bruin, Westereng, niet spannend tot aan de kust. Het landschap veranderde hier van een soort saai geel grasgebied naar een bloemrijke met lage tanige bomen begroeide omgeving. Helemaal mooi werd het voor ons toen de eerste maal tussen de heuvels de grote natte plas zichtbaar werd, De grote oceaan of Pacific oceaan. Prachtig blauw maar met een aantal mijl uit de kust zeemist. 26 mijl was onze tocht over CA-1, Highway 1. Aandeze Highway ligt ten noorden van Santa Cruz onze campground. Bij reservering kregen we al te lezen dat onze plaats met Ocean view is. We waren benieuwd. Inderdaad een mooie ruime plek met zicht op de grote oceaan, kunnen we vanavond vanaf de picknicktafel bij de RV de zon in het natte sop zien zakken. 500 meter lopen, na oversteken van de Highway 1 is een prachtig wit zandstrand. Of er daar gezwommen kan worden moeten we nog achterhalen. Wel is zeker dat als dit het punt is waarop we verder naar het westen gaan zal betekenen dat we van Amerika afvallen.
Wat hier ook totaal anders is dan de voorgaande weken is de temperatuur. Hadden we gisteren nog 38 graden in Yosemite, nu komt met een fris windje van zee het kwik niet hogers dan 18 graden. Toch een verschil van 20 graden en dat is even wennen.
Morgen gaan we toeren langs de kust. Een paar dagen wat rustig aan doen.

• 28 Juli 2010 - 08:09

Tineke En Wim:

Hier in Nederland zijn de temperaturen ook aan het dalen voor ons een verademing het is nu ongeveer een graad of 20 dus is voor jullie het verschil straks niet zo erg groot,
    Nog veel plezier de komende dagen.