Onthaasten in Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu Onthaasten in Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu

Onthaasten in Salt Lake City

Door: hoogers8

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Wil

11 Juli 2010 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Na een diepe slaap van zo'n 7 uur waren Wil en Dirk alweer om 0ngeveer 4 uur weer fris en fruitig wakker. We moeten toch wennen aan het verschil van 8 tijdzones.
Zo vroeg toch Skype maar eens opgestart en waarachtig Harm was ook met de computer aan. Met ons drieen hebben we zo'n 25 minuten gezellig gebabbeld en de laatste nieuwtjes van het noodweer in Nederland gehoord. Na een ontbijt waarbij Dirk Jan zich geheel verloor in het maken van enorme wafels met boter en stroop, zijn we met de taxi down town gegaan naar het in Salt Lake City wel meest bekende object. De Mormonen tempel. Een 36 Acre groot terein waar de pioneerd van het wilde westen tussen 1853 en 1893 een geheel uit graniet opgetrokken gebouw hebben neergezet als samenkomst plek van gelijk gestemden. Het bleek inderdaad een imposant gebouwencomplex te zijn met een hood gehalte aan Mormonen. Met een aantal van hen hebben we uiterst pleaante gesprekken gehad. Dit ondanks het feit dat ze snel doorhadden dat we niet bekeerd wilden worden :).
Het complex zorgde inderdaad voor de gewenste onthaasting en de-stressing die we nodig hadden na een veel te drukke tijd.
Lopend zijn we vervolgens van de "Tempel" naar het meest trendy shopping centre van de stad gegaan. Bij deze wandeling erachter gekomen dat de voetganger stoplichten voor elke windrichting een eigen vogelfluitje wist te maken. Handig voor blinden of andersinds gezichtbeperkten.
Het shpping center "The Gateway" was op een voormalig stations complex van de Utah Railway Union. De oude aankomst en vertrekhal was imposant. Keurig onderhouden groot en met veel schilderingen en glas in lood ramen. OP het voormalig rangeergebied waren twee lagen van winkel aan winkel over een lengte van drie bloks. Starbucks was de eerste aanlegplek voor een dorstlesser. Na een wandeling van enige uren en veel winkels kwamen we langs The Skybox, een uistapping met een groot (echt groot) televisiescherm waar een 6 mand intensief met een wedstrijd Spanje en Nederland ofzo meeleefde. Twee minuutjes met ze meegekeken maar er waren geen doelpunten genoteerd. Het shoppen eindigde bij een vestiging van Ben & Jerries. Ijsliefhebbers weten wat dit betekend, smullen. Hier was het dat Elsbeth een duidelijke Spanje-fan (rood shirt en Espanja erop) aansprak of hij voor deze Nederlandse dame soms de uitslag wist.
Na een taxirit terug naar het Hotel beslisten we dat we maar eens lui het eten op de kamer laten komen. Cheesburgers, chicken wings, Calzones en 8" sandwiches met lekkers zorgen voor een aangenaam gevoel in de maag en een mooie boden van een nachtrust van het juiste aantal slaapuren.

• 13 Juli 2010 - 06:38

Anita:

Geweldig allemaal en dat is pas dag één. van de vs ontdeken.

Wil wel lachen op de foto hé niet het pruillipje hé

dikke knuffel van deze kant.

• 13 Juli 2010 - 10:31

Gilda:

Hallo vakantie gangers,

Heb dringend jullie advies nodig.
    D.J. heeft vrijdagavond, tijdens de laatste wandeling, een voorbijganger in de hand gepakt. Gelukkig heeft hij niet doorgebeten.
    Nu is het dinsdag 12.30 uur en sprong hij, tijdens het uitlaten, pardoes in een wandelwagen. Gelukkig had ik de riem kort genoeg en kwam hij net niet bij het gezichtje.
    Kennen jullie dit gedrag en wat kan ik er aan doen om het te voorkomen?

Groet van Gilda.