Eerste dag met de RV - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu Eerste dag met de RV - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu

Eerste dag met de RV

Door: hoogers8

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Wil

12 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag is dan de dag waarop onze RV-tocht echt gaat beginnen. Na een lekker ontbijt zijn de koffers gehaald en werd uitgechecked. Om 9:00 zou de taxi ons halen maar we hadden al in de gaten dat in Utah een Utah-kwartiertje aangehouden moest worden. Dus precies op tijd om 9:15 was de taxi er en werden we met alle bagage netjes naar de verhuurder gebracht. Uitermate netjes en snel werden we met alle zaken betreffende een camper op de hoogte gebracht. Om 10:30 waren we onderweg (in Salt Lake City). Eerst even tanken met wat hulp van de tankstation houder. Daarna naar het winkelavontuur dat WALLMART heet. Dirk bleef in de RV want ja met alle spulletjes nog open en bloot moet je de kat niet op het spek binden. Na een 1 1/2 uur kwamen ze met twee volle Amerikaanse boodschappenwagentjes (formaat Makro) weer terug. Toen moest nog snel een navigatie systeem gekocht worden. Geen tomtom maar een GPS want dat is beter :). Dus na nog een een half uurtje konden wij vertrekken op advies van onze GPS. Richting Strawberry moest het gaan, zo'n 100 mijl van Salt Lake City. De reis was een belevenis, na nog geen 10 mijl zagen wij ons eerste grote wild al. Een soort eland, alleen dood, aangereden door een truck. Door het prachtige Unita Forrest kwamen we na goed anderhalf uur aan bij de afslag naar het RV-park. Volledig verbaast was Elsbeth dat zelfs de weg op de camping netjes door Dora werd aangegeven (het is immers een GPS hé). Binnen de kortste keren was stroom, water en rioolafvoer aangesloten en konden we genieten van de prachtige omgeving. Op de camping bleken alle familieleden van Knabbel en Babbel te wonen. Leuke zeer actieve beestjes. Ook de familie Pelikaan was rijk aanwezig in het water.
Op de 1700-1800 meter hoogte bleek dat na de zonsondergang de temperatuur in een rap tempo van 34 graden naar een 11 graden kon zakken. De kachel in de RV ging spontaan aan.

• 01 Augustus 2010 - 13:54

Harry:

veel foto's mij bekende mooie plekjes gezien.
    ik ben benieuwd of je nog een grote zwarte kraai voor me meegebracht heb