Dead Horse State Park en Canyonlands National Park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu Dead Horse State Park en Canyonlands National Park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu

Dead Horse State Park en Canyonlands National Park

Door: hoogers8

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Wil

16 Juli 2010 | Verenigde Staten, Moab

Vanmorgen wederom vroeg wakker geworden, die tijdzones zitten me toch waarschijnlijk dwars. De temperatuur was aangenaam zo vlak voor zonsopgang, een graad of 23 De hele nacht heeft de airco aangestaan, dit zorgde tenminste voor een redelijk goede nachtrust. Alleen het geluid was een minpunt, maar woog tegen het verdrijven van de warmte voor ons allemaal op.
Vanwege de aangename buitentemperatuur heb ik de laptop en de camera naar buiten genomen om het verhaaltje van de vorige dag te schrijven. Wordt ik om ca 6:00 (14:00 NL-tijd) door Arend en Gilda via skype gebeld. Tijdens het halen van de headset heeft Arend de zonsopgang bij ons mee kunnen maken. Deze komt prachtig op vanachter de hoger vulkaan ten oosten van ons (ca 4000 m hoog) Naast wat laatste informatie over Deejay hebben we gezellig wat geklets en de vorige en komende dag besproken. Dan ben je gauw een half uurtje verder. Natuurlijk is het ook leuk dat dat gesprek geen cent kost.
Vandaag zijn we om half acht eerst maar eens op z’n Amerikaans gaan ontbijten, Pancake menu bestaat hier uit drie stevige pannenkoeken en een platte saurced met jus d’orange of koffie. Ik kan je verzekeren dat is als beton op een nuchtere maag. Na dit ontbuit zijn we naar het State Park Dead Horse gegaan. Daar is op 2000 meter hoogte een prachtig uitzicht over de Colorado River, meanderend door diepe kloven. Staande op een randje kijk je zo 1500 meter recht naar beneden. Het volgens de boekjes beloofde uit was nog steeds aanwezig en de nagenoeg wolkenloze hemel maakte het plaatje compleet.
Na dit bezoek zijn we direct doorgereden naar het 20 mijl verop gelegen Canyonlands National Park. Via een hoogvlakte waar eigenlijk niets van een canyon te zien was kwamen we na een paar heftige bochten in een gebied waar vlak naast de weg de aarde opeens honderden meters lager zichtbaar was. Een prachtige rots The Whale genaamd was inderdaad een Moby Dick van 400 meter lang en zo’n 6o meter hoog. De weg waaraan deze rots lag was doodlopend en aan het einde van deze weg waren keurig picknick en barbecue plaatsen aangelegd, midden in de vrij natuur de geur van iets te enthousiast gebakken hamburgers was niet wat we zochten. Dus maar verder getrokken via Murphy Point naar Grand View Point. De naam zegt het eigenlijk al het is een groots aanzicht een dal van tientallen vierkante kilometers met in dat dal weer een meander van Canyons uitgemergeld door de Colorado River. Wonderbaarlijk hoe de verschillende aardlagen zich hebben gedragen met uitslijpend water. En hoe raar de natuur is omgegaan in het verleden met de aarde. Binnen relatief korte tijd was er in dat gebied van enorme watermassa’s slechts een rivier over. Waarschijnlijk is dit op de foto’s nog wel te zien. Na van dit prachtige schouwspel genoten te hebben besloten we ook vanwege de temperatuur (42 graden) maar terug te gaan naar de camping niet voordat we onderweg nog even bij Wendy’s een flink glas koel drinken te hebben genuttigd en een noodzakelijk bezoek aan de supermarkt te hebben gebracht. Op de camping direct de stroom weer aangesloten zodat de airco weer netjes de verhitting tot aangenamere temperatuur bracht.
Dirk Jan en Elsbeth zijn direct een verfrissende plans gaan nemen in de verwarmde :) pool. Ook Wil liet zich na het wassen van shirts etc. de warmte wegglijden in het zwembad. Na een maaltijd van Corndogs en Taco’s is er nog een spelletje kaart gespeeld . Morgen moeten we allemaal vroeg uit de veren. We hebben weer een reisochtend en een bezichting middag gepland zo’n 250 mijl naar het zuiden. We komen dan door een plaats dat me erg aanspreekt Bluff :).

• 17 Juli 2010 - 10:49

Wil:

'k denk dat jullie een goed besluit hebben genomen wat Deejay betreft en knap zoals GHilda en Arend het opgenomen hebben.Jullie reisverslagen? We hebben een echt schrijvers talent in de familie!!!!!!Geniet ervan,
    groetjes Wil