Las Vegas tour naar Lake Isabella - Reisverslag uit Lake Isabella, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu Las Vegas tour naar Lake Isabella - Reisverslag uit Lake Isabella, Verenigde Staten van Dirk en Wil Hoogers - WaarBenJij.nu

Las Vegas tour naar Lake Isabella

Door: hoogers8

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Wil

24 Juli 2010 | Verenigde Staten, Lake Isabella

Warm erg warm is het gebleven ’s nachts in Las Vegas. Ondanks dat het niet beneden de 33 graden is gekomen (buiten) hebben we toch lekker kunnen slapen dankzij de airco. Om een uur of 9 werden we wakker en na wassen en een ontbuit vertrokken we naar we diep in de nacht hadden besloten, Lake Isabella California. De rechte lij tussen Lake Isabella en Las Vegas leverde een afstand op van ca 200 mijl, echter de wegen zijn in die omgeving niet rijk bezaaid. Ook mogen we met de camper Dead Valley niet door wat weer extra mijlen opleverde. Al met al komen we op een 360-400 mijl te rijden afstand.
Om 11 uur vertrokken we eerst richting Lamb Blvd want daar is de benzine 40 cent per gallon goedkoper dan rond Las Vegas Blvd. Omrijden was het niet dus ….
Na de tankbeurt de interstate 15 richting Los Angelos op een lange rit zuidwest van 180 mijl door de woestijn naar Barlow. Barlow is tevens ons zuidelijkste punt in de VS . Hierna gaat de reis weer noord noordwest richting Bakersfield om onderweg het vulkanische gebergte in te duiken voor Lake Isabella.
De weg door de woestijn vanaf Las Vegas was niet erg afwisselend. Bij de state border tussen Nevada en California is aan de Nevada-kant een groot pretdorp gemaakt met veel attracties en ….. Casino’s. Een paar mijl verder werden we tot onze grote verrassing geconfronteerd met een “Every vehicle must stop” verkeersbord dit vanwege agracultural reason. Wat is dit nu weer? Het blijkt dat het land opgedeeld in staten, elkaars groenten niet wil hebben. Dus was de vraag heeft u ook vers fruit of verse groenten aan boord, zo ja dan is het inleveren. Wij vonden het tamelijk bespottelijk maar het is daar mogelijk een vorm van werkverschaffing. Het leverde overiigens ook een file op van 3-4 mijl.
Vlak bij Barlow kregen we nog een heuse regenbui de voorruit kreeg een paar spetters te verduren ondanks dat de bui heel dreigend leek. De meeste regen was al weer verdampt voor de grond werd bereikt :).
Na het verlaten van de interstate 15 werden de richting Bakersfield de freeway opgestuurd, een wederom prachtig aangelegde weg, land en recht. De afwisseling kwam uit de diverse gehuchtjes langs deze weg sommige als spookstadje anderen met enige handelsgeest verkooppunten voor water, frisdrank en bier.
Bij Junction 19 moesten wij richting het vulkanische hooggebergte. Echter na zoveel uren in de rijden warmte kwam deze oase ons goed uit. De Burger King was ditmaal uitverkoren. Na de stop van een half uur vertrokken we weer naar onze eindbestemming. Het was ondertussen wel enorm druk geworden met vakantieverkeer. Blijkbaar gaan een groot aantal Amerikanen deze zaterdag ook naar de bergen. Fishing, Hunting en andere zaken die hen ontspannen. Na een tocht door het Californion desert reservation met veel hoogteverschil 1000 voet tot 9500 voet dalen we over een afstand van 31 mijl alleen maar. Langzamerhand komen we van rotsen, naaldbomen, Cactussen, grasland in een dal met groen gras en veel loofbomen. Wij bleekgezichten weten dan meteen daar moet water zijn veel water, Kern River . Nadat we stevig moesten afremmen voor een Amis – bijeenkomst met BBQ kwam Lake Isabella in zicht, evenals de campground. Wederom een KOA ground die op de bekende manier was ingericht met pool en een aantal standaard faciliteiten. Restrooms waren keurig schoon goed verzorgt en de mensen zijn weer uitermate vriendelijk en behulpzaam. Op deze campground zijn veel spaans sprekende amerikanen neergestreken met hun tenten en tentjes. Een vrolijke bedoeling is het zeker. Elsbeth werd meteen bij de pool betrokken om te helpen met de spelletjes voor de kleinere gasten. Dit was weer een hele belevenis voor haar. Dirk Jan heeft zitten uitpuffen en gekletst met diverse Amerikanen in de pool van half zes tot acht uur.
Morgen gaan we naar Mariposa, een campground dichtbij het Yosimite National Park

• 25 Juli 2010 - 18:28

Wi:

Hebben jullie je vakantie budget nog kunnen vergroten door te gokken? 'k Blijf genieten van jullie reisverslag!!!!!!!!!!!!
    de sfeer van jullie vakantie is op afstand te proeven. Lieve groetjes vsnuit een momenteel nat en vrij korl Etten-Leur.